הסקרים מלמדים: תקוות מחנה המרכז-שמאל בגבי אשכנזי – נגוזה

כשהנסקרים נשאלו גם מי לדעתם מתאים יותר להנהיג את המחנה הציוני? בשאלה זו גבי אשכנזי מוביל בהפרש ניכר עם כמעט 38% ויצחק (בוז'י) הרצוג עם קרוב ל-18%
ישראל פריי 2 Comment on הסקרים מלמדים: תקוות מחנה המרכז-שמאל בגבי אשכנזי – נגוזה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90
כשהנסקרים נשאלו גם מי לדעתם מתאים יותר להנהיג את המחנה הציוני? בשאלה זו גבי אשכנזי מוביל בהפרש ניכר עם כמעט 38% ויצחק (בוז'י) הרצוג עם קרוב ל-18%
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לא יועמד לדין בגין פרשת 'מסמך הרפז', וזה הרגע בו נפתח המירוץ של אשכנזי לצמרת הפוליטית בישראל.

אשכנזי, שלמרות הפרשיות השונות שנקשרו בשמו, נחשב לאדם אהוד ציבורית, בעל כריזמה ויכולות. מועמדותו מפיחה תקווה במפלגות המרכז והשמאל, כמי שיהיה מסוגל להתמודד מול נתניהו ואולי אף להביס אותו.

סקרים שנערכו היום ביקשו לבדוק את משקלו הפוליטי של אשכנזי בסיטואציות שונות. לפי סקר של ערוץ 10, אם אשכנזי יעמוד בראש המחנה הציוני, כך תיראה מפת המנדטים: הליכוד 27 המחנה הציוני 18 יש עתיד 15 הבית היהודי 13 הרשימה המשותפת 13 ישראל ביתנו 9 כולנו 7 שס 7 יהדות התורה 7 מרצ 4.

לעומת זאת, אם אשכנזי יהיה מס׳ 2 של לפיד ב'יש עתיד', התוצאות יהיו כאלו: מחל 26 יש עתיד 19 המחנה הציוני 14 הבית היהודי 13 הרשימה המשותפת 13 ישראל ביתנו 9 כולנו 7 שס 7 יהדות התורה 7 מרצ 5.

על פי סקר זה, האפשרות היחידה בה אשכנזי יכול לחולל שינוי במפה הפוליטית, היא חבירה ליאיר לפיד ומשה כחלון במפלגת מרכז חדשה. על פי הסקר, במקרה כזה תגרוף המפלגה 29 מנדטים, זאת לעומת 24 לליכוד. במקרה כזה תקבל המחנה הציוני 13 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת 13, הבית היהודי – 12, וישראל ביתנו – 10 מנדטים.

בערוץ 2 בדקו את מידת ההתאמה לראשות הממשלה, והעלו את התוצאות הבאות: בשאלה מי מבין השניים – בנימין נתניהו וגבי אשכנזי – מתאים יותר להיות ראש ממשלה, נתניהו מוביל עם קרוב ל-41% ואשכנזי הרחק מאחוריו עם 16%.

כשהנסקרים נשאלו גם מי לדעתם מתאים יותר להנהיג את המחנה הציוני? בשאלה זו גבי אשכנזי מוביל בהפרש ניכר עם כמעט 38% ויצחק (בוז'י) הרצוג עם קרוב ל-18%.

בשאלה "למי מבין האישים הבאים יש את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את נתניהו אם הוא יהיה מועמד של מפלגה לראשות הממשלה" קיבל אשכנזי 29% לעומת 24% של לפיד – והרצוג עם 8% בלבד.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בקיצור לבנתיים לשמאל-מרכז אני שום מתומודד שמתחיל לדגד את נתניהו